Élet egy nárcisztikussal

A trójai faló

2017/05/12. - írta: Nárciszkertész

"De miért nem szálltál ki előbb?"

trojai.jpg

Minden bántalmazó kapcsolat, minden diktatúra, minden szerfüggőség, minden „önként vállalt” rabság mechanizmusa mögött ugyanaz a mintázat. Az elején nem látszik. Pillanatnyilag jó ötletnek tűnt. Te nyitod ki a kaput a trójai falónak. Saját bájos kis kacsóddal, teljesen szabad akaratodból.

A trójai faló egy rendkívül kedves ajándék. Szép, mívesen kidolgozott, meglepő, de megnyerő és meggyőző, csodálatos és gyönyörű. Beengeded, persze. Ja, az ellenség van benne, kinyír mindenkit, hát tetszettek volna elolvasni még időben a használati utasítást, ott volt az apróbetűben, nem titkolta senki. Sajnos mire a falóból kiugrál az ellenség, már rég késő.

A csodálatos cukrostakony időszak után, amikor már bízol, szeretsz és hiszel benne, hogy működni fog, úgy vág pofán a trójai falóból egy pillanat alatt kiugró vassisakos, hogy a fal adja a másikat. Aztán persze magadhoz térsz, összeszeded magad és körülnézel, a vassisakos meg ott áll melletted, kedvesen mosolyog és felsegít. Furcsállod, mert úgy rémlik, hogy ő kent a falhoz. Megkérdezed, heves tiltakozás. Dehogy ő volt, ezek a vassisakok annyira egyformák, összekeverted valakivel. Ja, ha nem ő volt, akkor jó. Cukrostakony újabb felvonás. Aztán megint a falon landolsz, nem ő volt, dehogy, csak a vassisakok egyformák. A sokadik felvonás után egészen automatikussá válik a rendszer, őt már meg sem kérdezed, hogy nem ő volt-e, mert dehogy, hogy lett volna ő, olyan rendes ember. Hálás is vagy érte.

Amikor felismered, hogy bántalmazó kapcsolatban/diktatúrában/súlyos függősében élsz, addigra már szükségszerűen és elkerülhetetlenül régesrég nyakig ülsz a trutyiban. Mire odáig jutsz, hogy felismered, hogy amiben élsz, az súlyosan veszélyezteti a testi és lelki épségedet is, addigra a testi lelki épséged egy része már rég le is lett építve. A nárcival való kapcsolatban a nárci ott támad, ahol a legkevésbé várnád, és úgy, ahogyan a legjobban fáj. Módszeresen és szisztematikusan építi le az önvédelmi mechanizmusaidat, a védvonalaidat, a menekülési útvonalaidat, a lehetőségeidet, az önbecsülésedet. Mire feleszmélsz, már nem nullát mutat a mutató. Addigra már rég egy mélységesen mély gödör alján ülsz a béka feneke alatt. Mégcsak nem is a nulláról kell tehát kimásznod és mindent elölről kezdened, hanem olyan mélységekből, amit korábban el sem tudtál képzelni. Mindezt pedig olyan legyengített állapotban kell megtenned, amiben mázlid van, ha a kezed-lábad csak összetörve van, és nem amputálva. Mármint mind a négy egyszerre, naná. Hát ezért nem szállsz ki előbb, sőt, ezért van, aki soha nem tud kiszállni. Kezek és lábak nélkül a gödör aljáról egyedül kimászni meglehetősen embert próbáló feladat (EZÉRT szemétség az áldozathibáztatás minden formája. A „de miért nem szálltál ki előbb” is áldozathibáztatás.).

A nárcival való szakítás önmagában is rendkívül megterhelő. Olyan, mint a szülés: lehet, hogy sokan mondták már neked, hogy az nagyon fáj, de hogy az a nagyon valójában leírhatatlan és elképzelhetetlen, azt nem gondoltad. A nárcival való szakításra sem lehet felkészülni. Az nem elég, hogy tudod: nem lesz egyszerű. Leírhatatlan és elképzelhetetlen lesz, amit át fogsz élni. Kezek és lábak nélkül éled át, ne feledjük. Amikor rájössz végre, hogyan lehet végtagok nélkül is kimászni a gödör aljából, akkor ő, akinek minden végtagja ép, ügyesen minden megtett centiméteredet azzal fogja jutalmazni, hogy jól beléd rúg. Erre sajnos nem lehet felkészülni, hiába tudod az agyaddal, hogy ez fog történni. Ha még ráadásul nem szólt előre senki (például azért, mert amikor elindulsz kifelé, még fogalmad sincs, hogy pontosan miből próbálsz kimászni), mint a szülésnél, hogy drága szívem, ez sajnos fájni fog, akkor ráadásul a meglepetés erejével is fog hatni a dolog. És a fájdalom, ami felkészületlenül ér, sokkal jobban fáj, mint az, amiről tudod, hogy bekövetkezik.

Ha valamilyen csoda folytán sikerül mégis kimásznod a gödörből, akkor továbbra se feledjük, hogy a kezeid és a lábaid még mindig nem nőttek vissza. A nárcid viszont nem fog beletörődni abba, hogy éppen próbálsz meglépni. Neki épek a végtagjai, és ne feledjük azt sem, hogy neki nem fáj semmi. Neked viszont eléggé. A végtagjaid hiánya a legkevésbé, de az, hogy egy köréd épített hamis valóságban éltél, és végig hazudott neked, akiben bíztál, na az eléggé fog fájni.

 

Tehát: egy eleve leszedált, legyengített állapotban kell kimásznod a mély gödör aljáról úgy, hogy ha kimásztál, még messze nincs vége. Továbbra is erősnek kell lenni és maradni, hiszen még jó messzire el kell tudni távolodni a falótól és a vassisakostól. Ő pedig, mivel neki minden végtagja ép és semmi sem drága, könnyedén fogja tartani a tempót, és a sarkadban lesz állandóan. Csináltathatsz művégtagokat, de azokat még meg kell tanulnod használni. Akkor van esélyed, ha már úgy tudod őket használni, mint az igazi régieket. Addig még jónéhányszor ki fogja rúgni alólad.

51 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://narciszkertesz.blog.hu/api/trackback/id/tr4812495225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.12. 14:06:40

Na, már, legyünk tényszerűek Kertész, majd megint megkapod, hogy túlzol:
igenis adott fájdalomcsillapítót, igaz csak annyit, hogy ne dögölj meg, hogy folytathassa,
ezt én elneveztem Mengele-technikának, ő is ezt tette, tudta, hogy kínzott belehal bizonyos határon túl a fájdalomba, ezért annyi csillapítót kaptak, hogy ezt a határt ne érjék el, de pokolian szenvedjenek.
Így igazságos......mármint az írás :):):)

Avokado 2017.05.12. 21:06:32

A narcisztikus kapcsolat egy elo predan valo marakodas. Csak te nem tudod, hogy a preda te magad vagy. Aztan meg milyen hosszu ido telik el buntudattal es onvaddal tarkitva , melyet manipulacioval ordogien" vesett" beled. Ez a kapcsolat bar ketten jatszak megis egy egyszemelyes forgoszinpad. A szindarab vagy szinjatek pedig tobb onmagunkat felnyarsalo felvonasbol allo paradox tradgedia.A rendezoje kajan molyossal es maximalisan erzeketlenul rendezi asajat szornyeteg darabjat s a kaoszban a fohos(no) elvesz, de ezt rajta kivul senki nem erzi. A vegkifejlet a lelek felnyarsalasa es marcangolasa, mely onnonbelulrol es kivulrol egyarant , mint egy hajocsavar tepi eleven mi-, es kivoltodat. Ha tuleli a fohos(no) az csodaval egyenrangu teljesitmeny. Egyre inkabb hiszem es vallom azt, hogy ezt a "remalmot" igazan csak azok ertik meg, akik atmentek ezen.....sajnos.

Avokado 2017.05.12. 21:08:11

pedig (nelkul) es molyossal helyett mosollyal szerettem volna irni :) Bocsi

Emma Paula Keresztanyuja 2017.05.12. 22:46:15

Kertész, ez annyira jó és erős, h homlokom már a földet érinti előtted. Chapeau!

Madam. 2017.05.13. 12:28:24

...végül is megléptél? Ha nem, érdekel a folytatás.
S ha igen, írod még a blogot?

Nárciszkertész 2017.05.13. 17:13:07

@Madam.: Megléptem, igen.
De a lábamat azért még meglehetős rendszerességgel kirúgja alólam. Csak mostmár többnyire félre bírok ugrani.

2017.05.31. 09:22:30

....hááát Kedves Kommentelők és Nárciszkertész, adnék egy újabb témát "szakítás után"

ugye, ahogyan a szakirodalom írja a Nárcisz nem nyeli be úgy csak a szűrének kitételét....
Nos nem, valóban nem !
Az én Nárciszom a semmiből itt termett múlt csütörtökön és elkapott a munkahelyem előtt.....
Azt a leborult szivarvégét ! Ezt kifinomult tökéletes technikát..már-már csodálom...az egyetlen amire nem számítottam...eltelt 4 hónap, gondoltam jól megsértődött, hogy lépni mertem......és messzire elkerül, mint kudarcának megtestesítőjét, DE NEM......az egyetlen lehetséges megközelítést választotta, a nyílt utcát.
Közölte, hogy haragudott rám....ő.....rám.....mondtam, hogy én is rá....csoda, hogy tudtam beszélni a döbbenettől.....ja, igen és nyilván nem azért keresett meg már nem érdeklem, mondta ő.....

Irtózatosan felkavart....még folyik a kárfelmérés....de az biztos, hogy hónapokkal visszavetett.....
Miért nem elég neki az azóta nyilván beszerzett sok új csodálója ?????
Ezek nem ismerik a kegyelmet......na most érik bennem a düh és a gyűlölet...nem akarom letagadni....azt hittem megúszom, de nem....

Nárciszkertész 2017.06.07. 12:09:02

@drlover: Ehh, csodálatos. Haragudott rád, de cuki... :D :D :D
Hát ezt asszem nem lehet megúszni, bár mindenki, aki ilyesmibe keveredik, azt hiszi, hogy majd ő megússza... :-/

2017.06.07. 12:20:20

....azota van folytatás....
Napok ota viberen kommunikal felem...en nem kezdemenyeztem...kepeket küld magarol...en barom meg semmitmondoan de valaszolgattam....erre tegnap keső este...szokas szerint a semmiből....ram ir, hogy az az erzese a "talalkozasunk" felzaklatott es sajnalja.. ember....o kezdett kepeket kuldozgetni es irogatni....
Ez a no contact tleg szoszerint ertendő!!!
Irtam nehany keresetlen mondatot mert a duh elboritott, hogy atlatom a jatekat...majd mindent letiltottam....vibert, telefont
Ez hihetetlen......ezek nem is biztos hogy emberek.....es en meg sajnaltam....h milyen lehet neki igy elni.....

Nárciszkertész 2017.06.07. 16:27:55

@drlover: Szívem, a dühből írt keresetlen mondatok NEM tartoznak a no contact körébe. Ejnyeno. Legyen világos (és tudom, hogy az,és ezeket te is tudod), hogy neki NEM fáj, ha elküldöd a pokolba. Sőt,nekiyon jó neki, mert addig is őt eteted, vele foglalkozol. Neki teljesen mindegy, hogy a felé irányuló figyelem pozitív vagy negatív. Csak az a lényeg, hogy figyelem legyen. De tudom, hogy ezt is tudod. Hajrá, csak ügyesen!

2017.06.07. 18:04:17

@Nárciszkertész: köszi! Nem kerdes hogy mindenben igazad van.....mar kezdtem is a fejemet a falba verni...de megálltam....mert csak jo volt ez vmire...mégpedig savval marta le az agyambol a szépre emlékezést....ami miatt erőböl tartottam magam....es ezen tudott rest talalni....de most mar megy lenduletbol....csak szintiszta iszonyatot es undort erzek.....most mar tenyleg biztonsagban vagyok belulről.....a kivül az meg egy kerdes....de valoszinűleg ha ezek utan kozelitene az utcan....a futast nem érezném szégyennek....

Lycaen 2017.06.09. 14:41:00

Nárciszkertész... az ég áldjon meg... hogy miért nem találtalak én meg vagy másfél évvel ezelőtt...
és kerestem azokra a rohadt "de miért"-ekre a választ, elvakultan, dühösen, elkeseredetten, saját magamat tönkrevágva...

Köszönet neked...

Nárciszkertész 2017.06.09. 15:33:32

@Lycaen: Nos, másfél évvel ezelőtt én se tudtam még, hogy amiben élek, az micsoda... Pedig ordítóan világosak voltak a jelek, csak ugye senki se mondta nekem, hogy van olyan, hogy kóros nárcizmus.
Mindenesetre neked is üdv a klubban! :)

tevagyhibás02 2017.06.21. 21:08:15

Sziasztok! Azt egyébként jól vettem ki a kommentekből, illetve pszichológiai témájú oldalak leírásaiból, hogy a nárcisztikussal való együttléthez, illetve a csapdájába való besétáláshoz szükséges egy bizonyos alapkarakter? Pl. empata, illetve olyan személy, akit például szülei sohasem dicsértek, nem fogadtak el, örökös bizonyításban volt egész élete során és így kihívás a nárci folyamatos elnyomásának és bizarr ötleteinek megfelelni? Én például a leírtakhoz hasonlóan későn vettem észre a nárcit és csak próbáltam és próbáltam a kedvére tenni. Na de nem a fenti a fő kérdésem, hanem az, hogy mi történik akkor, ha a nárcisz kiszúr magának egy olyan nőt, aki - egyszerűen fogalmazva - erős, kicsit zabolázhatatlan, vagány és még talán kicsit önző is? Mi lesz ilyenkor? Nárcisznak megtetszik és belekezd a hódításba a szokásos jegyek mentén. Minden nő úgy jár, mint itt sokan áldozatok, vagy vannak olyanok, akik nem eszik meg a csalit, ami ugye: nehéz gyerekkor, minden exem bántott, én csak jót akarok a világnak, nem szádékosan tettem amit tettem... Szóval szerintetek van olyan nő, akiből ilyen gyönyörű csalikkal indított "love bombing" kellős közepén nem jön elő a bizonyítási vágy, a nárcisz folyamatos kedvében járás? Vagy ő mindenkit megvezet?

Almandin 2017.06.22. 16:43:13

Véleményem szerint nagyobb eséllyel választ egy nárcisztikus empatikus, kissé alárendelődő partnert, mert úgy érzi, könnyebb dolga lesz vele. De ez nem törvényszerű. Másrészt sokan nem párkapcsolatban fogják ki a nárcisztikust, hanem készen kapják mint anyát vagy apát.

Emma Paula Keresztanyuja 2017.06.25. 11:15:46

@tevagyhibás02: Ezek nagyon régi, klasszikus manipulációs technikák, naná h mindenki, akit készületlenül ér, bedől nekik valameddig. Nézd meg mi megy a politikában, a közéletben, mindet lehet azonosítani. Ha van is egy-egy, aki észnél van és egy idő után (mert ő is bedőlt eleinte) szólna, a többi megvezetett elsöpri. Nincs happy end.

Nárciszkertész 2017.06.25. 20:25:43

@tevagyhibás02: Azért gondolom, hogy mindenkit, aki "nem tudja, hogy mit kell nézni", mert az elején az égvilágon semmi nem különbözteti meg az átlagpolgártól. Illetve de, annyi, hogy jobbnak/hozzád valóbbnak tűnik számodra, mint 10-ből 9 jóember. Mivel készületlenül ér, nem is gondolod, hogy át vagy vágva, méghozzá nagyon. Részben ő maga sem tudja egyébként, hogy átvág - hiszen a love bombing arról is szól, hogy ő téged az elején tényleg tökéletes szelftárgynak lát. Te meg bekajálod ezt, naná, mert sok tündérmesét olvastál kislánykorodban, és mert jól esik, hogy valaki nagyszerűnek lát (mert amúgy alkalmasint tényleg jó arc vagy).

A bizonyítási vágyat viszont nem értem. Nem akarsz neki bizonyítani, és nem azért jársz a kedvében, hanem azért, mert nagyon hamar kiderül róla, hogy őt még az ág(i) is húzza, neki sanyarú gyerekkora volt...stb. Te pedig meg akarod ettől őt kímélni, hiszen egy ilyen kiváló ember, aki ennyire figyel rád és ennyire szeret téged, nem ezt érdemli. Legyezgeti a hiúságodat, na, hogy majd melletted tényleg boldog lehet. Amellett, hogy nagyon meggyőző, és többnyire tényleg elhiszed neki, hogy végre megvan a lelki társad, akire egész életedben vártál.

Emma Paula Keresztanyuja 2017.07.03. 13:33:57

@Nárciszkertész: De, van olyan h a nárcinak bizonyítani akarsz. Mert az elején úgy felnéz rád, mindenért dicsér, de közben elejt pár állt. megjegyzést arról, h pl. annyira utálja h ha egy nő semmit se tud mondjuk a politikáról. (Erre te, mint az őrült, minden elolvasol a netről, mert nem akarod h ez az idealizálás abbamaradjon.) Majd elkezd szép lassan kritizálgatni, szarul mosogattál, lám ott egy folt, mivan, nem tudod mi az h post-alveolar fricative mássalhangzó??! Mennyire buta vagy. És akkor te elkezdesz bizonyítani, próbálsz felnőni a kritikához. Úgy látszik a Te nárcid nem erre épített, de azért ez eléggé jellemző tud lenni

Almandin 2017.07.04. 20:16:51

@Emma Paula Keresztanyuja: Épp a megfelelési kényszer az, amivel a másikat rángatni tudják. Ha ezt nem sikerül elérniük, hamarosan meg lehet szabadulni tőlük. Vagy eldurvulnak a dolgok (pl. verni kezdik a társukat). Engem egyébként feldühít, ha valaki hülyének néz, belőlem nem vált ki bizonyítási vágyat. Van, hogy le is ordítom annak a fejét, akinél azt érzem, hogy ledegradál vagy ok nélkül kötözködik. Talán éppen azért, mert én is nárcisztikus vagyok, csak még nem beteges mértékben.

Nárciszkertész 2017.07.04. 21:43:42

@Emma Paula Keresztanyuja: Ja, aha, így igen. Valószínűleg sose ötlött a pici agyamba, hogy ez a megfelelési kényszer, de télleg állandóan ez volt. Mondjuk nálunk inkább ez úgy zajlott, hogy óóóóriási kerek szemekkel csodálkozott, hogy hogy fordulhat elő, hogy ezt vagy azt nem tudom (és igen, posztalveoláris frikatíva jellegűeket), amikor olyan okos kislánynak tűnök egyébként. És olyankor mindig nagyon elszégyelltem magam, hogy hát igen, ez azért tényleg gáz, na, jó lesz okosodni...

Emma Paula Keresztanyuja 2017.07.04. 22:42:56

@Nárciszkertész: Igen pontosan!!! @Almandin: Engem is feldühít, ha vki csak simán le akar nyomni, de én arról írtam, amikor észrevétlenül kezd ugráltatni. Az elején már az is elég, ha mondjuk feltünően el van ájulva egy másik nőtől/elődödtől stb., és aztán nem oldja fel egy olyan mondattal, h "de azért te sokkal jobb vagy ebben/abban" amit egy normális kapcsolatban el lehetne várni. Nem. Így te bizonytalanságban maradsz, és persze nem hagyhatod h az a másik nő legyen a jobb, nem szeretnél te lenni a "szamár" ha ugye nincs ló, és utána nézel, vagy te is csináltatsz olyan körmöt, sütsz egy olyan sütit, stb. (amit persze észrevesz a nárci, és ahelyett h elégedett lenne - persze titokban nagyon is az- még ki is röhög, h mennyire hülye vagy, h beugrottál, wahaha). Aztán idővel a kritikák megszaporodnak, és nyíltabbá válnak, te meg már kondícionálva vagy... :/

Almandin 2017.07.05. 19:06:17

@Emma Paula Keresztanyuja: Igen, ez jellemző a nárcikra, hogy nem azonnal mutatják ki a foguk fehérjét. Alattomosak.

jaffa222 2017.07.17. 12:36:47

Sziasztok, lenne hozzátok egy kérdésem. Végigolvastam a blogot, sőt mindent ami a témában fellelhető. Megismerkedtem egy pasival - durva válás után, egyedül vagyok két gyerekkel - akinek konkrétan papírja van erről és terápiára is jár egy ideje rendszeresen, és én úgy látom valamennyire sikerül is neki bizonyos rossz mechanizmusokat kezelnie. De sajnos azért látom a vészjeleket már három hónap után is, viszont nem tudom, hogy a sok szörnyűség, amit erről olvastam mennyire befolyásol. Én sajnos tipikusan az vagyok, aki rosszul választ, alámegy, szenved. Nem vagyok kapcsolatfüggő, szeretek egyedül lenni, a gyerekeim miatt nem szeretnék egy romboló kapcsolatot soha többé. Érdemes esélyt adnom szerintetek?

2017.07.17. 16:44:03

@jaffa222: NEM SZABAD ESÉLYT ADNI !!!!!!!

Minden pszichológus megmondja, nem lehet gyógyítani, terápiával sem !!!! Semmivel !
Valahol olvastam, hogy talán hipnózissal, de sikeres eset még nem volt.....

jaffa222 2017.07.17. 16:54:16

Köszi, csak olyan szomorú ez.. Engem mindig kicsit elbizonytalanít, ha emberek csoportja kollektívan ennyire szélsőségesen szörnyetegnek van leírva, én egy olyan embert látok, aki tényleg szeretne "jobban működni", de azt is látom, hogy ez nehezen megy neki. De sajnos hiszek nektek.

2017.07.19. 12:38:22

@jaffa222: hidd el, én is majd belehaltam, úgy sajnáltam, zokogtam a dilidokinak, hogy szegény nárcisz, neki még nálam is rosszabb.....ő tényleg sosem fogja érezni, hogy szeretik......
nem magam miatt sírtam...miatta....hiszen ha végül mindenki elhagyja őket, akkor még jogos is az érzésük, hogy őket senki se szereti, senkiben se bízhatnak.....de ezt az állapotot ők maguk idézik elő, ők maguk üldöznek el.....

és mivel jogász vagyok, jogi szempontból is érdekel a dolog, van ahol már büntethető a diagnosztizált nárcisztikus....súlyosabb sérüléseket tudnak okozni, mintha ütnének-vágnának......és nem démonizálom őket, ez az igazság, a saját tapasztalat...szó szerint a saját bőrömön szerzett...

és tényleg kollektíven szörnyetegek......szar ügy, de így van
a dilidokim azt mondta, olyan mintha ismeretlen és vakcina nélküli vírus támadta vola meg őket......nincs gyógyszer.....futni kell az ellenkező irányba, ha puszilgatod ölelgeted az öngyilkosság....szomorú, de ez van....karantén

És tudod miért nem szabad esélyt adni ?
Mert akár bele is halhatsz, ténylegesen, nem átvitt értelemben, a valóságban ! Ezt nagyon komolyan mondom.

Ha olvasgatsz itt, látni fogod, sokaknak lett nagyon komoly betegségük, nekem olyan bőrbajom lett, hogy a bőrgyógyászom már a barátnőm......és még mindig nem vagyok rendben, szteroidon élek.....

2017.07.19. 12:43:36

@jaffa222: ....ja és az én nárciszom is azzal kezdte, hogy szeretne jobban működni, kimutatni az érzéseit (LOL), adni nekem, az idők végezetéig maga mellet tudni, szó szerint idézek.......adott is kínt fájdalmat szenvedést.....a végén a szemembe tagadta, hogy ilyet mondott, ő sose szeretett, ez csak barátság volt.......mondtam, de le is írtad....ő erre nem emlékszik.......és lassan új nőt keres, és nem tudja köztünk a barátság is fenntartható-e az új nő mellett

és ez másfél év története....

ne akard kipróbálni !!!!

Nárciszkertész 2017.07.22. 11:35:50

@jaffa222: Tulajdonképpen mindent leírtál, ami ahhoz kell, hogy jól tudj dönteni, és nemet mondj. Persze, hogy szeretne jobban működni. De nem fog, mert nem tud érdemben megváltozni, vagy csak olyan véráldozatok árán (a te véráldozatod árán, természetesen), amiért nem érdemes.
A diagnózisáról szóló papírt már az elején az orrod alá nyomta? Vagy ezt hogy kell elképzelni? Büszke rá?

jaffa222 2017.07.24. 09:28:25

@Nárciszkertész: nem tűnt úgy, hogy büszke lenne rá, de elmondta három randi után, más miatt ment orvoshoz eredetileg, de ez derült ki róla. Én persze azonnal rákerestem a neten és csupa borzalmat találtam, ami után nyilván ráfókuszáltam minden ehhez köthető megnyilvánulására. Végül azóta szakítottunk, négy hónap volt az egész és tényleg voltak gáz dolgai, de azért az itt leírtakhoz képest viszonylag normálisnak tűnt - nyilván a kapcsolat rövidsége miatt is.

Fekete Nárcisz 2017.08.22. 04:59:17

Előre is elnézést kérek a következő megjegyzésem miatt, de a blogíró és a kommentelők biztos tudják, hogy itt olvasgatva milyen érzések kerítik hatalmába az ember lányát. És én most örömet is érzek, hogy mégsem vagyok idióta, se félnótás, hogy ebbe a helyzetbe kerültem, mivel mások is hasonló helyzetekről számolnak be.

Mások voltak úgy, hogy ahogy betoppant az életükbe a nárci, szinte onnantól kezdve valami megmagyarázhatatlan ok miatt nem tudtak aludni? Mert én így vagyok. A kapcsolat alatt is így voltam, és most még mindig. Ugyan igaz, hogy egyfolytában kutatok a neten, mintegy a saját épelméjűségem igazolását keresve. Már a pszicho dokit is tervbe vettem.

Ezek a beteg állatok iszonyatos pusztítást visznek végbe a nők lelkében.

Nárciszkertész 2017.08.23. 21:25:59

@Fekete Nárcisz: Hát itt nem (végre :D) nem kell elnézést meg bocsánatot kérned semmiért. :) Itt mindenki pontosan tudja, hogy miről beszélsz, és mindenki sokáig és következetesen hitte el magáról, hogy idióta. Az a helyzet, hogy valójában nem mi megyünk szembe az autópályán, de mindannyian elhittük a nárcinak, hogy ő megy jó irányba, és mi nem. :)
Örülök, hogy idetaláltál! Hajrá, hajrá, innen már csak előre van az előre. :)

2017.08.29. 13:29:13

@Fekete Nárcisz: Hogy a lányaim szlengjét idézzem "szia tesó" ! Én is szerető voltam....az én Nárciszom is elvileg elvált......és elvileg miattam....és elvileg a leki társam volt.....és elvileg örökre tervezetett velem
Majd ezt mindet a pofámba tagadta.....hogy csak barátság volt...de.....nem akar elveszíteni---dehááát ő nem sokára majd talál valakit...és hááát akkor velem mi lesz???
és intéztette velem a válását és egyéb ügyeit...és a válási taumában én voltam a pszichológusa....
....igen a kijózanodás borzasztó folyamat....az önvád...ami persze csak hátrább és nem előrébb tol...

"Ezek a beteg állatok iszonyatos pusztítást visznek végbe a nők lelkében. "
IGEN ! És sajnos mi akik itt vagyunk majdnem mind még a rehabot járjuk...és nem tudjuk mi lesz...mikor lesz és milyen helyrehozhatatlan károk maradtak a lelkünkben, testünkben....

És az elején kell a dlidoki, neked is mondom, hidd el !
Kell, hogy valaki, mint egy orvos szabatosan elmondja, mi történt hogyan történt és hogy NEM VAGY HIBÁS, mert ez az első lépés.....a szívfájdalmat nem oldja, de azt a borzalmas nem is tudom pontosan a jelzőt....katyvaszos, dúlt, zavart, stb. állapotból nagyjából ki tud hozni, ha akarod ajánlok privátban, én találtam egy nagyon jót....pedig pasi, de a nőknek valahogy az néha jobb...

....és készülj fel a visszaesésekre, hogy ne keseredj el ....lesznek.....mert jön majd a visszaszippantás hadművelet (elegáncsosan: hoovering) a nárcisz részéről, különösen ha nagyon fincsi áldozat voltál, sokáig és sok édes véredet engedted kiszívni.....

az alvás problémákban nekem a napi masszív sírógörcs sokat segített, álomba sírtam magam, annyira kimerített, de ez fekete humor, bár igaz....
még most fél év után is , a semmiből el-elkap a zokogás....

ami az arcukat és a nézésüket illeti: nem tudtad, hogy az is tantárgy, ez a tekintet, és félig fájdalmas félig cinikus kis szájcsücsök kunkorítás tantárgy a nárcisz képzőben......tuti szigorlati tárgy.....amit szelfik segítségével gyakoroltatnak be a nárcisztika professzorai a tanoncoknak

kitartás ! úszás felfelé !
és ha még nem olvastad, akkor a "ne etesd" című bejegyzést olvasd el...és jobb ha meg is tanulod kívülről, mert az a legnehezebb porrá zúzott lekünknek és összezavarodott agyunkak...

2017.08.29. 13:31:41

@Emma Paula Keresztanyuja: hmmmm....ez érdekes...az én nárciszomnak borzasztó alvás problémái voltak....habár lehet, hogy a valós testi betegsége miatt...

Emma Paula Keresztanyuja 2017.08.30. 01:16:50

@drlover: ok, úgí értettem, ő egy percig sem tököl a fekete Nárciszon éjszaka, ha nem tud aludni, az mástól lesz.
Akit én ismertem, az sevolt semmi, az kb. hajnali 4-ig CSAK ÚGY CSINÁLT, MINTHA ALUDNA, ez komoly :-D Minden éjszaka eljátszotta ezt a kamu alvást! Tudta h éjjel elmegyek vécére, szerintem azt akarta tesztelni, h nem-e mást csinálok :-D próbált ilyen nyugisan lélegezni, pedig amikor igazán mélyen aludt- 4től 7-ig - akkor teljesen más lett a légzése. Mennyire hülye :-D

Fekete Nárcisz 2017.09.01. 20:50:14

Igazából az a szerencsém, hogy már a megismerkedésünk után másfél hónappal "zörgött" a fejemben pici hang, hogy valami nem oké a pasival, de ugye később meggyőztem magam, biztos csak én látom rosszul... szóval emiatt talán egy picivel könnyebben viselhetőek a mostani érzéseim. A borzalmas az egészben, hogy a barátnőmnek még mondtam is: "Te! Lehet, hogy ez a pasi nárci?" - Ám akkor még nem volt olyan súlya, és közel sem tudtam annyi mindent beazonosítani, mint amióta pöpecül utánajártam a témának. Sokat gondolkodom azon, hogy vajon a mostani párja (akivel él), illetve egy esetleges újabb áldozat vajon tudja-e, hogy mibe keveredett...

Fekete Nárcisz 2017.09.01. 20:53:21

@Emma Paula Keresztanyuja: Hát az tuti, hogy nem tököl rajtam. Egyébként ez a pasi is csinálta, hogy beharangozta, hogy megy aludni, mert fáradt, aztán utána két órával jól láthatóan virgonckodott a virtuális fórumokon. Illetve az alvás eljátszása is volt műsoron. De mégis mi a francot figyelnek? :O

Emma Paula Keresztanyuja 2017.09.02. 12:51:28

@Fekete Nárcisz: Hát hallod.... :-D a saját kis illuzió-krimikéjében élt. A vége felé olyanokat csinált, h a fiókokat kihúzkodta résnyire, h láthassa, h netán kutakodnék bennük. Ez nyilván provokáció akart lenni, hiszen nyilván soha nem nyúltam a cuccaihoz. De addigra én már tökélyre fejlesztettem a 'mér-mi-van-minden-rendben-nem-vettem-észre-semmit-a-világon' pofát, mert valahol észrevettem, h nagyon nagyon élvezi ha kiborulok ezeken az apró szemétkedésein, amiket persze rögtön letagad, és engem jól elhord mindennek. Úgyhogy nem lett észrevéve a nyitott fiók. Erre: mindig mielőtt elindultam tőle, fogta és nagy hanggal kinyitotta a szekrényeket, fiókokat, beléjük nézett, majd jól becsapta őket, h bizti halljam!!! Persze részemről ment tovább a fapofa, magamban meg röhögtem! ( vicces vót, de amúgy ÍGY, ilyen fos játszmázásokkal nem érdemes párkapcsolatban létezni. Annyira durva ha belegondolsz)

cukrostakony 2018.01.28. 11:48:02

@drlover: egyszer az enyém azt mondta nekem, hogy ha megcsalom, megöl... és én? Örültem, hogy lám mennyire szeret! Pillanatra megfordult a fejemben, hogy lehet, hogy ez nem normális?!? De persze ő nagy komolyan elmagyarázta, ez neki mennyire fájna (már a megcsalás)..... És persze hittem neki, hogy szegénynek mennyire fájna....... hát igen, meg is érdemelném, de szerencsére nem kell ettől nem kell félni, úgyse csalom meg, nem vagyok olyan....... tényleg nem tettem. Persze neki lehetett, pfff...
Nincs rajtuk mit sajnálni! Ez nem az olyan betegség amit aspirinnel és odafigyeléssel gyógyítanak. Ez konkrét rettenet - a környezetnek :(.

cukrostakony 2018.03.18. 08:54:01

@Nárciszkertész:
Ezt a hibát én is elkövettem, anno többször is tudtára adtam mit művelt. De csak annyit értem el vele, hogy megsértődött és a mai napig hivatkozási alapként szolgál minden amit dühből írtam arra, hogy én mekkora tetű vagyok. Ő pedig az áldozat persze.
Egy ideje “no contact” van, csak ugye az a baj, hogy vannak közös gyerekek. Akikkel viszont nem foglalkozik. Megteszi azt amit a társadalom számára neki teljesíteni kell: elviszi őket kéthetente (bár volt már néhány hónapos szünet, amiért természetesen én voltam a hibás - legalábbis szerinte, nem tudom mit kellett volna tennem amikor egyszerűen nem jött), és fizeti a gyerektartást. Utóbbi miatt persze szentté avatta őt az új áldozat és a La Mamma.
És persze mesélhetnék arról is, a gyerekek hogyan reagálnak rá, hogyan próbálom őket egyensúlyban tartani, milyen érzés amikor a gyerek fetreng a földön a fájdalomtól pusztán azért mert nem akar az apjával találkozni....

Azt hiszem ezzel vagyok most büntetve, mert azt el kell ismernem, nagyon nehéz teljesen egyedül dolgozni, és gyerekeket nevelni 0 segítséggel. Akkor is ha egyelőre kapjuk a gyerektartást.

De tudom, hogy ez addig tart amíg kitart az új áldozat. Addig van időm erősödni. Utána rosszabb lesz.

illogikusszurrealizmus 2018.03.18. 12:42:53

Kedves Nárciszkertész!

Én is próbáltam neki magyarázni, hogy mi volt a baj. Persze, hogy ugyanez történt. Közölte, hogy önző vagyok. Nem ér nekem semmit, ezek szerint, szétszakítom a lelkét és értsem már meg végre, hogy ő csak engem akar, mert én vagyok a megmentője. Tegnap amit csinált az a lelki megerőszakolás minden formája volt. (Rosszulléteket is produkál, amiről én tehetek).
És közölte, hogy nem, nem adja fel. Pedig frusztrált vagyok és önző. Kérdeztem, hogy akkor minek kellek? Mondta, hogy van olyan szerelem, ami mindent megbocsájt... Nem akar mást.
Sajnos a no contact nem megy még. De gyakorlatilag kimossa az agyamat, amikor vele vagyok. Már csak bólogatok mindenre, hogy hagyjon már.
Tudom. hogy muszáj felállnom. Most arra gondoltam, hogy mikor többen vagyunk, akkor kedves leszek vele és kiegyensúlyozott (hogy ne köthessen belém), és különben meg semmi kapcsolat. Szerintetek ez járható út? Rám un egyszer?

Nárciszkertész 2018.03.19. 14:09:00

@cukrostakony: "De tudom, hogy ez addig tart amíg kitart az új áldozat. Addig van időm erősödni. Utána rosszabb lesz."

Miért gondolod, hogy utána rosszabb lesz?

Nárciszkertész 2018.03.19. 14:19:58

@illogikusszurrealizmus: "Most arra gondoltam, hogy (...), akkor (...) (hogy ne köthessen belém),"

Azért pöttyöztem ki, mert ez az, amit nagyon gyorsan felejts el. A pontpontpont helyére bármilyen számodra logikusnak tűnő "érvet" behelyettesíthetsz. Ne gondolj arra, hogy ...(akármire)...
Nincs olyan, hogy ha alaposan kiterveled, hogy ezt meg ezt csinálod, akkor ő majd nem tud beléd kötni/békén hagy/stb. De tud. Neki nem kellenek sem tények, sem szavak, sem emberek ahhoz, hogy bárkibe bármikor belekössön. Neki tök elég a saját fejében lévő alternatív valóság.
NE akard megérteni.
NE akard megmenteni.
NE akard jól megmondani neki.
NE akarj csak még egy utolsó kört futni, hátha megérti. (nem fogja)
NE akard pofán vágni.
NE akard felsorolni neki, hogy milyen szemét volt veled.
NE emlékeztesd magad naponta negyvenszer a szuper agyára és a szuper humorára (viszont emlékeztesd magad a BIZTOSAN bekövetkező és nem elkerülhető pokolra, ami lesz, ha visszamész).
NE akard megmagyarázni.
NE akard azt gondolni, hogy ha máshogy csinálod, majd biztos jó lesz. Nem lesz.

Egyetlen dolgot akarj: nemet mondani. Semmi mást.

Ha nemet mondasz neki, nem a leendő varázslatos és csodálatos közös életetekre mondasz nemet (ami SOHA nem következne el, csak majd holnap. Ja, nem, akkor sem.), hanem a kizsigerelésedre, leszedálásodra, kiszipolyozásodra, semmibevételedre, kihasználásodra. És ezzel mondasz igent egy későbbi értelmes és valódi élet esélyére (ami csak nélküle valósulhat meg).

cukrostakony 2018.03.19. 14:29:00

@Nárciszkertész:
Azért mert amíg van aki "eteti", addig engem viszonylag békén hagy. Már úgy értem nagyjából... Hát igen, persze most is b@tat azzal amiről tudja, hogy idegesít, de tudom kezelni úgy, hogy semmire nem reagálok, csak betűpontosan azt teljesítem amit kötelező.

De mihelyst kiszáll az új áldozat (és ki fog, ebből előbb-utóbb mindenki kiszáll), megint célkeresztben leszek. Addig leszek én a gonosz, rosszindulatú, pénzéhes, karrierista, lélektelen, szívtelen, érzések nélküli.... (most így hirtelen nem jut több dícsérő jelző eszembe :D) banya, amíg tudnak engem közösben szidni. Amikor már nem lesz ott a támasz, akkor megint elő fog venni mint örök madárkapátyolgatót, hogy őt ....... becsapták, elárulták, nemisígyakarta, mindigrosszvoltnélkülünk, csak a gyerekek miatt legyünk barátok, mert neki a gyerekek az elsők...."

Folytassam?

És nekem több nárcisz is virágzik a kertemben :(. Nem csak az ex. Van akitől nem lehet egyszerűen megszabadulni :((. Jó tudom, hogy egyik nárcisztól sem lehet megszabadulni soha, de folyamatosan ugrálok előlük mint valami artista.
És érzem, hogy közeleg a vihar. A megérzésem még soha nem tévedett.

cukrostakony 2018.03.19. 14:46:34

@Nárciszkertész:
És ne hidd azt, hogy ő komolyan úgy gondolja, én vele végeztem. NEM.FOGJA.EZT.FEL. Soha nem is fogja felfogni. Mert ő tökéletes. És fixen hiszi ez a szerencsétlen nyomorék, hogy ő hozzám bármikor jöhet.
Lóf@t, de ezt SOHA nem fogja felfogni. Hogy idézzem a dilidokimat: "Mindig azt fogja hinni, hogy maga utána sír. Maga csinálhat akármit, az mind Miatta lesz (szerinte). Neki ez a normális."

Márpedig ugye ha én sírok utána, akkor neki egyenes út vezet ide.

Mondja ezt a beteg agya.

Tudom, ne próbáljam megérteni, nem kell vele foglalkozni. De érzem, hogy közel a vihar, és félelmetesen jó manipulátor. Amennyire gyengék egyébként a a képességei annyira ügyesen tolja a taknyot (cukorral persze). Rohadt sz@r lesz azt hallgatni a gyerekeimtől, hogy Anya miattad nem jöhet be az Apa, mert ő már régen megbánt mindent, de Te nem engeded....

És itt erősnek lenni, és elvinni a vihart széllel, vízzel, tornádóval és a gyerekeimmel szemben.......

Na ez lesz a kemény menet.

Nárciszkertész 2018.03.19. 15:10:53

@cukrostakony: "És ne hidd azt, hogy ő komolyan úgy gondolja, én vele végeztem. NEM.FOGJA.EZT.FEL. Soha nem is fogja felfogni."

Nem baj. Egészségére. Utána sírsz szerinte? Egészségére. Nagyon bánod már szerinte? Egészségére. Bejöhetek? Nem. Miért nem? Mert azt kértem.

"Rohadt sz@r lesz azt hallgatni a gyerekeimtől, hogy Anya miattad nem jöhet be az Apa, mert ő már régen megbánt mindent, de Te nem engeded...."

Igen, ez nagyon-nagyon, elmondhatatlanul szar. Főleg mert te cserébe nem mondhatod a gyerekeidnek, hogy az apátok egy .............................
Sajnos ellégé tudom, miről beszélsz, remek móka.

"És itt erősnek lenni, és elvinni a vihart széllel, vízzel, tornádóval és a gyerekeimmel szemben......."

Meggyőződésem, hogy a gyerekek nem hülyék, csak gyerekek. Pontosan érzik - ha megfogalmazni nem tudják is -, hogy a gépezetben valahol hiba van, és annak okozója nem az anyjuk... Ez sajnos maraton, nem rövidtávfutás. Lehet, hogy rövid távon van esélye az apjuknak, hosszútávon nincs. Ebben biztos vagyok.

De ettől ez tényleg nagyon-nagyon nehéz lesz sajnos, ez biztos.

cukrostakony 2018.03.19. 15:51:53

@Nárciszkertész:
Köszönöm, hogy nem nézel hülyének, hanem érted amiről írok. Normális ember nem gondolná, hogy ez a helyzet előállhat. De mint tudjuk egy nárcisz nem működik normálisan :(
süti beállítások módosítása